Reklamácia

Kupujúci podá reklamáciu písomne, a to buď zaslaním e-mailu na adresu info@aurumpro.sk, alebo na adresu prevádzky Predávajúceho:

VMJ PRO, s.r.o.
AURUMPRO
Litoměřická 879/1
190 00 Praha 9

1. ÚVODNÉ USTANOVENIE

Tento reklamačný poriadok platí pre nákup akéhokoľvek tovaru podľa Kúpnej zmluvy. Reklamačný poriadok bližšie špecifikuje práva a povinnosti Predávajúceho a Kupujúceho, ktorým môže byť fyzická alebo právnická osoba, a to podnikateľ, alebo spotrebiteľ, ako je všetko definované v časti 1. týchto VOP. Záruka podľa tohto reklamačného poriadku sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený na základe Kúpnej zmluvy, ktorej reklamácia bola uplatnená v záručnej lehote.

2. ROZPOR S KÚPNOU ZMLUVOU

  1. Kupujúci spotrebiteľ

    Nároky Kupujúceho spotrebiteľa sa riadia ustanoveniami občianskeho zákonníku. Ak Kupujúci spotrebiteľ pri prevzatí tovaru (prevzatím sa rozumie okamih prevzatia tovaru Kupujúcim na predajni Predávajúceho alebo okamih prevzatia tovaru Kupujúcim od prepravcu) zistí poškodenie dodaného tovaru (tj. akúkoľvek vadu tovaru), akýkoľvek rozdiel medzi dodacím listom, daňovým dokladom (faktúrou) a skutočne dodaným tovarom, alebo akýkoľvek rozdiel medzi označením tovaru uvedenom na dodacom liste alebo faktúre a skutočne dodaným tovarom (hlavne v akosti, miere, množštve alebo bezchybovosti tovaru), alebo neobdržal so zásielkou správne vyplnený dodací list alebo faktúru, odporúčame bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru prekázateľným spôsobom kontaktovať Predávajúceho, za účelom odstránenia takýchto vád.

    V prípade Kupujúceho spotrebiteľa sa rozpor s Kúpnou zmluvou, ktorý sa objavil do 6 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, považuje za rozpor existujúci už pri jeho prevzatí, pokiaľ to neodporuje povahe veci alebo pokiaľ sa neprekáže opak. V prípade, že tovar pri prevzatí Kupujúcim spotrebiteľom nebude v zhode s Kúpnou zmluvou, má Kupujúci spotrebiteľ právo na to, aby Predávajúci bezplatne a bez zbytočného odkladu tovar uviedol do stavu odpovedajúceho Kúpnej zmluve, a to podľa požiadavku Kupujúceho spotrebiteľa buď výmenou tovaru, alebo jej opravou; ak nie je takýto postup možný, môže Kupujúci spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny tovaru alebo od zmluvy odsúpiť.

    V prípade, že Kupujúci spotrebiteľ o rozpore s Kúpnou zmluvou vedel v okamihu prevzatia tovaru a tento tovar napriektomu prevzal bez výhrad alebo v prípade, že rozpor s Kúpnou zmluvou sám spôsobil, nemá Kupujúci spotrebiteľ nárok na bezplatné uvedenie tovaru do súladu s Kúpnou zmluvou.

  2. Kupujúci podnikateľ

    Kupujúci podnikateľ je povinný prehliadnuť tovar podľa možnosti čo najskôr po prechode nebezpečia na tovar. Ak Kupujúci podnikateľ tovar neprehliadne alebo nezariadi, aby bol prehliadnutý v dobe prechodu nebezpečia škody na tovar, môže uplatniť nároky z vád zistiteľných pri tejto prehliadke, len keď prekáže, že tieto vady mal tovar už v dobre prechodu nebezpečia škody na tovar.

    Predávajúci zodpovedá za vadu, ktorú má tovar v okamihu, kedy prechádza nebezpečie škody na tovar na Kupujúceho podnikateľa, aj keď sa vada stane zjavnou až po tejto dobe. Predávajúci zodpovedá rovnako za akúkoľvek vadu, ktorá vznikne po dobe prechodu nebezpečia škody na veci, ak je spôsobená porušením jeho povinností. Ak Kupujúci podnikateľ zistí poškodenie tovaru, akýkoľvek rozdiel medzi dodacím listom, daňovým dokladom alebo faktúrou a skutočne dodaným tovarom (hlavne v množstve, akosti a prevedení), je povinný bez zbytočného odkladu túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu.

3. ZÁRUKA ZA AKOSŤ A ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY PREDANEJ VECI (ZÁRUKA)

Záručná lehota začína bežať odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Ak nie je na faktúre, na dodacom liste, ani v Elektronickom obchode, v súlade so zákonom vyznačená pri položke tovaru záručná lehota v inej dĺžke, poskytuje Predávajúci na tovar záruku v dĺžke 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru Kupujúcim. Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, kedy Kupujúci po skončení opravy bol povinný tovar prevziať, sa do záručnej lehoty nepočíta. V prípade výmeny tovaru začína bežať nová záručná lehota okamihom prevzatia nového tovaru.

4. NEMOŽNOSŤ UPLATNENIA ZÁRUKY

Záruka sa nevzťahuje a nie je možné ju uplatniť v nasledujúcich prípadoch:

  • po uplynutí záručnej lehoty;
  • opotrebenie tovaru spôsobené jeho zvyčajným používaním;
  • mechanické poškodenie, poškodenie spôsobené neodbornou inštaláciou, neodborným zachádzaním či obsluhou alebo zanedbaním bežnej starostlivosti;
  • tovar bol poškodený používaním alebo údržbou v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentoch „Ako sa starať o mince a medaile z drahých kovov“ a „Ako sa starať o medailónky z drahých kovov“, ktoré sú obsiahnuté v sekcii Podpora zákazníka na webových stránkach Predávajúceho www.aurumpro.cz;
  • pri tovare predávaného za nižšiu cenu sa záruka nevťahuje na vady, kvôli ktorým bola nižšia cena zjednaná;
  • pri použitom tovare, nezodpovedá Predávajúci za vady zodpovedajúce miere používania alebo opotrebenia, ktoré mal tovar pri prevzatí Kupujúcim;
  • ak boli použité podľa zmluvy pri výrobe tovaru veci predané Kupujúcim, nezodpovedá Predávajúci za vady tovaru, ktoré boli spôsobené použitím týchto vecí, ak Predávajúci pri vynaložení odbornej starostlivosti nemohol odhaliť nevhodnosť týchto vecí pre výrobu tovaru alebo na ne Kupujúceho upoznornil, avšak Kupujúci trval na ich použití;
  • Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru, o ktorých Kupujúci v dobe uzatvorenia zmluvy vedel, alebo s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola zmluva uzatvorená, musel vedieť, ibaže sa vady týkajú vlastnosti tovaru, ktoré tovar mal mať podľa zmluvy.

5. POSTUP PRI UPLATNENÍ REKLAMÁCIE

  1. Kupujúci spotrebiteľ

    Kupujúci spotrebiteľ doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na adresu ktorejkoľvek z predajní Predávajúceho, najlepšie však do sídla Predávajúceho. Predávajúci odporúča tovar k reklamácii dodať vrátane príslušenstva a pokiaľ možno v pôvodnom alebo náhradnom obale. Predávajúci ďalej odporúča predložiť zároveň s tovarom záručný list, dodací list, alebo faktúru, a to za účelom urýchlenia reklamačného procesu, Kupujúci je však vždy povinný prekázať, že tovar zakúpil u Predávajúceho. Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku, či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. O uplatnení reklamácie spíše pracovník s Kupujúcim spotrebiteľom Doklad o prevzatí reklamácie, v ktorom uvedie popis reklamovanej vady, spôsob a termín uplatnenia reklamácie. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vykonaná najneskôr do 30 kalendárnych dní, pokiaľ nebude s Kupujúcim spotrebiteľom dohodnutá lehota dlhšia. 30 dňová lehota pre uplatnenie reklamácie začína bežať dňom nasledujúcim po uplatnení reklamácie Kupujúcim spotrebiteľom. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby sa jednalo o vadu, ktorú nie je možné odstrániť.

    Po uplatnení reklamácie dostane Kupujúci jedno vyhotovenie Dokladu o prevzatí reklamácie, v ktorom bude uvedené, akým spôsobom bola reklamácia uplatnená. Ďalšie prípadné reklamácie vymeneného tovaru bude Kupujúci spotrebiteľ uplatnovať na základe tohto Dokladu.

    V prípade, že pri posúdení reklamovanej vady Predávajúci zistí, že reklamácia nie je dôvodná, zdelí túto skutočnosť Kupujúcemu spotrebiteľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že posúdi reklamáciu ako nedôvodnú, uvedie túto skutočnosť v Doklade o prevzatí reklamácie.

    V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci spotrebiteľ nárok na úhradu nutných nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s uplatnením práv zo zodpovednosti za vady. Jednotlivé nároky Kupujúceho spotrebiteľa zo zodpovednosti za vady sa odvodzujú od skutočnosti, či reklamovanú vadu je, alebo nie je možné odstrániť

    1. vady odstrániteľné

      Ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená, a Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. Ak to nie je v prípade vady pri reklamovanom tovare, ktorá je inak odstrániteľná, vzhľadom k jej povahe neúmerné, môže Kupujúci spotrebiteľ požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa týka vada len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti. Ak nie je takýto postup možný, môže Kupujíci žiadať výmenu tovaru, alebo ak sa týka vada len súčasti tovaru, výmenu tejto súčasti. Ak nie je takýto postup možný, môže Kupujúci žiadať primeranú zľavu z ceny tovaru, alebo od zmluvy odstúpiť. Právo na výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy má Kupujúci tiež v prípade, že sa jedná o vady odstrániteľné, ale pre opätovné vyskytnutie vady po oprave, alebo pre väčší počet vyskytujúcich sa vád nemôže Kupujúci tovar riadne užívať. Väčším výskytom vady je myslená 3. oprávnená a uznaná reklamácia rovnakého druhu, alebo 4. oprávnená a uznaná reklamácia rôzneho druhu. 

    2. vady neodstrániteľné

      Ak ide o vadu, ktorú nie je možné odstrániť, a ktorá bráni riadnemu užívaniu tovaru ako tovaru bez vady, má Kupujúci právo na výmenu tovaru za nový, alebo môže od zmluvy odstúpiť. Ak ide o vadu neodstrániteľnú, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu tovaru a Kupujúci spotrebiteľ nepožaduje jeho výmenu, má právo na primeranú zľavu z ceny tovaru, alebo môže od zmluvy odstúpiť.

  2. Kupujúci podnikateľ

    Kupujúci podnikateľ je povinný prekázateľným spôsobom oznámiť vadu tovaru Predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom, čo ju zistil.

    Kupujúci podnikateľ doručí na vlastné náklady a riziko reklamovaný tovar na adresu ktorejkoľvek z predajní Predávajúceho, najlepšie však priamo do sídla Predávajúceho. Kupujúci podnikateľ je povinný tovar k reklamácii dodať vrátane príslušenstva a pokiaľ je to možné, v pôvodnom, alebo náhradnom obale. Predávajúci ďalej odporúča predložiť zároveň s tovarom, záručný list, dodací list, alebo faktúru, a to za účelom urýchlenia reklamačného procesu, Kupujúci je však vždy povinný preukázať, že tovar zakúpil u Predávajúceho.

    Pracovník reklamačného oddelenia posúdi reklamovanú vadu a rozhodne o dôvodnosti reklamácie a o tom, či sa jedná o podstatné porušenie zmluvy, či nepodstatné, pokiaľ možno ihneď, inak v dobe primeranej závažnosti a rozsahu vady. O uplatnení reklamácie spíše pracovník Predávajúceho s Kupujúcim podnikateľom Doklad o prevzatí reklamácie, v ktorom uvedie popis reklamovanej vady, spôsobom a termín uplatnenia reklamácie. V prípade, že pri posúdení reklamovanej vady spoločnosť Predávajúceho zistí, že reklamácia nie je dôvodná, zdelí túto skutočnosť Kupujúcemu podnikateľovi bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní od uplatnenia reklamácie. V prípade, že posúdí reklamáciu ako nedôvodnú, uvedie túto skutočnosť v Doklade o prevzatí reklamácie.

    Jednotlivé nároky Kupujúceho podnikateľa zo zodpovednosti za vady sa odvodzujú od skutočnosti, či dodaním reklamovaného tovaru s vadou, bola zmluva porušená podstatným, alebo nepodstatným spôsobom. 

    1. podstatné porušenie zmluvy

      Zmluva je porušená podstatným spôsobom v prípade, že tovar má vady neodstrániteľné alebo má väčšie množstvo vád, ktoré bránia riadnemu užívaniu. V takom prípade môže Kupujúci podnikateľ:

      1. požadovať odstránenie vád dodaním náhradného tovaru za tovar vadný, dodanie chýbajúceho tovaru a požadovať odstránenie právnych vád,
      2. požadovať odstránenie vád opravou tovaru, ak sú vady opraviteľné,
      3. požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny, alebo
      4. odstúpiť od zmluvy.

      Voľbu medzi zhora uvedenými nárokmi má Kupujúci podnikateľ len ak ju učiní v oznámení vád pri uplatnení reklamácie alebo do 2 dní po tomto oznámení. Takto učinenú voľbu nemôže Kupujúci podnikateľ bez súhlasu Predávajúceho už meniť. Ak Kupujúci podnikateľ neučiní svoju voľbu nárokov vo vyššie uvedenej lehote, má naroky z vád tovaro ako pri nepodstatnom porušení zmluvy. 

    2. nepodstatné porušenie zmluvy

      Zmluva je porušená nepodstatným spôsobom v prípade, že tovar má vady odstrániteľné alebo väčšie množstvo vád, ktoré nebráni jeho riadnemu používaniu. V takom prípade môže Kupujúci podnikateľ:

      1. požadovať dodanie chýbajúceho tovaru a odstránenie vád tovaru alebo
      2. požadovať zľavu z kúpnej ceny.

      Ostatné vady je Predávajúci povinný odstrániť podľa svojej voľby opravou tovaru alebo dodaním náhradného tovaru. Primeraná lehota pre odstránenie vád tovaru činí 30 kalendárnych dní. V odôvodnených prípadoch môže byť primeraná lehota stanovená Prevávajúcim odlišne. Ak Kupujúci podnikateľ bez zbytočného odkladu po oznámení lehoty nezdelí Predávajúcemu svoj nesúhlas, má sa za to, že bola stanovená dohodou. Ak neodstráni Predávajúci vady vo vyššie uvedenej lehote (alebo v lehote stanovenej podľa vyššie uvedeného), môže Kupujíci podnikateľ požadovať zľavu z kúpnej ceny alebo od zmluvy odstúpiť. Odstúpiť od zmluvy môže Kupujúci podnikateľ len v prípade, že na svoj úmysel upozorní Predávajúceho pri stanovení lehoty pre odstránenie vady alebo v primeranej lehote pred odstúpením od zmluvy. Takto učinenú voľbu nemôže Kupujíci podnikateľ bez súhlasu Predávajúceho meniť. 

      Kupujúci podnikateľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ak vady včas neoznámil Predávajúcemu. K odstúpeniu od zmluvy nedôjde, ak Kupujúci podnikateľ nemôže vrátiť tovar v stave, v akom ho obdržal s výnimkou prípadov, ak nemožnosť vrátenia tovaru v stave v akom ho obdržal, nie je spôsobená jednaním Kupujúceho podnikateľa, alebo ak ku zmene stavu tovaru došlo v dôsledku prehliadky riadne vykonanej za účelom zistenia vady tovaru. 

      Ak došlo k zníženiu hodnoty vráteného tovaru (došlo k čiastočnému spotrebovaniu, či opotrebovaniu tovaru), je Kupujúci podnikateľ povinný poskytnúť Predávajúcemu náhradu do výšky, v ktorej mal z uvedeného použitia tovaru prospech. Predávajúci je v tomto prípade oprávnený započítať hodnotu opotrebenia či spotrebovania tovaru voči nároku Kupujúceho podnikateľa na vrátenie kúpnej ceny. Kúpna cena je potom Kupujúcemu podnikateľovi vyplatená v čiastke zníženej o hodnotu opotrebenia či spotrebovania tovaru.

      Dozor nad dodržovaním zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení, vykonáva Česká obchodná inšpekcia (www.coi.cz), IČ: 00020869, se sídlem Praha 2, Štěpánská, 567/15, PSČ 120 00, ktorá je taktiež príslušná k mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z Kúpnej zmluvy.

6. REKLAMÁCIA TOVARU POŠKODENÉHO PREPRAVOU

V prípade doručenia zásielky obsahujúcej tovar Kupujúcemu, ktorá je viditeľne poškodená, má Kupujúci právo odmietnuť prevzatie zásielky s udaním dôvodu poškodeného obalu. Ak ju aj napriek tomu prijme alebo zistí poškodenie tovaru po odstránení obalu, odporúčame Kupujúcemu, pre vylúčenie prípadných pochybností a možného zamietnutia reklamácie Predávajúcim Kupujúcemu, aby bez zbytočného odkladu po prevzatí tovaru, maximálne v lehote 3 pracovných dní od prevzatia tovaru, nahlásil škodu príslušnému dopravcovi, a spísal s ním protokol o poškodení tovaru. Na základe tohto písomného protokolu o poškodení tovaru a výsledku šetrenia dopravcu, rozhodne Predávajúci o oprávnenosti reklamácie. V prípade omeškania Kupujúceho s nahlásením vady tovaru poškodeného prepravou stráca Kupujúci všetky nároky s tým spojené, ktoré by mohol uplatniť voči Predávajúcemu.